پرداخت اینترنتی قبض برق

پس از اعلام شرکت توزیع برق استان تهران، درباره حذف قبض های کاغذی، لزوم آشنایی با پرداخت الکترونیکی قبض ها و صورتحساب ها بیشتر شده است. در این آموزش نحوه ثبت نام در سامانه حذف قبوض کاغذی و نحوه پرداخت آنلاین هزینه قبض به سادگی و به همراه تصاویر توضیح داده شده است. این آموزش را می توانید از طریق موبایل، انواع دستگاه های هوشمند و یا کامپیوتر مورد استفاده قرار دهید.

عضویت در سامانه حذف قبض برق کاغذی

برای دریافت قبض برق از طریق پیامک ابتدا لازم است که آخرین قبض برق خود را آورده و عبارت  ثبت شده بر روی قبض را مطابق راهنمای درج شده بر روی قبض بهشماره 10001521 ارسال کنید. این عبارت شامل 14 عدد و یک * می باشد.

دریافت پیامک قبض برق

پس از ارسال پیامک باید، از شماره 1001521 پیامکی با این عنوان دریافت نمایید. قبض های خود را نیز از همین شماره دریافت خواهید کرد.

پس از اینکه با موفقیت شماره موبایل خود را در این سامانه ثبت کردید. پیامک مربوط به قبض برق را در سیم کارتی که شماره آن را ثبت کرده اید دریافت خواهید کرد. این قبض شامل نام مشترک، شناسه قبض، شناسه پرداخت، مهلت پرداخت، مبلغ و آدرس اینترنتی جهت پرداخت قبض می باشد.

پیامک شرکت توزیع برق

پرداخت اینترنتی قبض برق

اگر از دریافت قبض صحیح اطمینان دارید، به مرحله پرداخت قبض می رسیم. برای پرداخت قبض، هم می توانید به دستگاه های خودپرداز (ATM) در سطح شهر مراجعه نمایید. برای این کار لازم است که شناسه قبض و شناسه پرداخت را همراه داشته باشید. علاوه بر این باید یک کارت بانکی با موجودی کافی با خود به همراه ببرید.

سامانه آنلاین پرداخت الکترونیکی قبوض

ما در این آموزش نحوه پرداخت این صورتحساب از طریق ساپا (سامانه آنلاین پرداخت الکترونیکی قبوض) را استفاده میکنیم. شما می توانید از سیستم پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد و یا درگاه پرداخت سایر بانک ها نیز استفاده کنید. با استفاده ساپا، شما همچنین می توانید نسخه پی دی اف قبض خود را نیز دانلود و مشاهده کنید.

پس کافی است به پیامک ارسال شده مراجعه کنید و بر روی لینک ارسال شده کلیک کنید. با استفاده از این لینک می توانید از پرداخت صحیح قبض برق نیز مطلع شوید.

در این سامانه، نام و نام خانوادگی، شناسه قبض، شماره بدنه، شناسه پرداخت، مهلت پرداخت و مبلغ قابل پرداخت دیده می شود. کافی است یکی از درگاه های موجود یعنی پارسیان، به پرداخت ملت (بانک ملت)، آسان پرداخت و یا بانک سامان را انتخاب کرده و دکمه پرداخت را بزنید.

مشاهده نسخه پی دی اف قبض برق، سوابق پرداخت و اطلاعات انشعاب

برای نسخه پی دی اف قبض بر روی دکمه مشاهده قبض بزنید.

با استفاده از دکمه اطلاعات بیشتر، می توانید اطلاعاتی درباره انشعاب، سوابق مصرف و سوابق پرداخت قبض برق خود داشته باشید. در بخش سوابق پرداخت هم می توانید از پرداخت موفقیت آمیز قبض خود اطمینان حاصل نمایید.

پرداخت آنلاین

جهت انجام پرداخت آنلاین، به شماره کارت، رمزدوم کارت، شماره CVV2 و تاریخ انقضای کارت نیاز است.در صورتی که این اطلاعات در اختیار می باشد، مطابق تصویر زیر در محل مناسب، اطلاعات را درج نمایید. رمز دوم کارت را باید از دستگاه خودپرداز یا بانک صادر کننده کارت قبلا دریافت کرده باشید.

مطابق با بانک انتخاب شده، شما وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر می شوید.

پرداخت قبض برق از درگاه بانک پارسیاندر قسمت شماره کارت، عدد 16 رقمی درج شده بر روی کارت را وارد کنید. در قسمت رمز دوم، رمزی که از دستگاه خودپرداز یا بانک صادر کننده کارت دریافت کرده اید را وارد کنید.

کد CVV2 کد سه یا چهار رقمی است که بر روی کارت یا پشت آن درج شده است. تاریخ انقضا نیز شامل ماه و سال انقضای کارت شما می باشد. بعد از وارد کردن این اطلاعات،  کد امنیتی را مطابق با کدی که در کنار آن درج شده، بدون توجه به بزرگ یا کوچک بودن حروف وارد کنید. وارد کردن آدرس ایمیل دلخواه می باشد. اما بهتر است که این آدرس را نیز وارد کنید. دکمه پرداخت را بزنید و با موفقیت به صفحه قبل برگشت داده می شوید.

بعد از برگشت به صفحه قبلی کد پی گیری دریافت شده را یادداشت نمایید.

 

 

 

 

 

این نوشته چه قدر مفید بود؟

امتیاز متوسط 3.8 / 5. تعداد آرا 4

اولین نفر باشید که رای می دهید

0 نظرات

نظر خود را بنویسید

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید. <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>