اپلیکیشن های دکتر آنلاین ایرانی کدام ها هستند؟

امروزه با گستردگی هر چه بیشتر گوشی های هوشمند و دسترسی جمعیت بیشتری به اینترنت، بسیاری از خدماتی که در گذشته به صورت حضوری انجام می شد، به صورت آنلاین صورت می پذیرد.

خدماتی همچون خرید مایحتاج روزمره حتی محصولات سوپرمارکتی، میوه و سبزیجات، خشکشویی آنلاین، داروخانه آنلاین و.. تنها بخشی از خدماتی است که امروزه در سراسر جهان به صورت آنلاین نیز انجام می پذیرد.

یکی از حوزه هایی که چندی است خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه داده است، خدمات پزشکی آنلاین است. در خدمات پزشکی آنلاین، کاربر از طریق یک وب سایت یا اپلیکیشن به پزشک مورد نظر دسترسی پیدا کرده و می تواند سوال خود را از دکتر آنلاین مطرح سازد.

شکل های مختلفی از سوال پزشکی آنلاین از پزشک در این اپلیکیشن ها، وجود دارد. در برخی از اپلیکیشن ها، کاربر پس از پرداخت وجه، با پزشک تماس صوتی یا تصویری برقرار می کند و سوال خود را مطرح می سازد. بدیهی است که این روش هزینه نسبتا بالایی دارد.

روش دیگر ارتباط بیمار با پزشک آنلاین، از طریق ارسال سوال به صورت متن، تصویر، صدا و یا ویدئو می باشد. این نوع از ارائه خدمات پزشکی آنلاین، هزینه کمتری داشته و در مقابل، زمان پاسخگویی نسبت به روش قبلی طولانی تر است.

بدیهی است که استفاده از خدمات پزشک آنلاین، برای مشکلات پزشکی ای که نیاز به پاسخگویی در لحظه دارد، گزینه مناسبی نیست.

در کشور ما، اپلیکیشن های مختلفی در زمینه ارائه خدمات مشاوره آنلاین پزشکی وجود دارند. مدافون، دکتر ساینا، پذیرش 24، اسنپ دکتر، دکتر یاب، SBM 24، پزشکت،  زوپ، دکتریاب، دکتر دکتر، میهن پزشک،  پزشک آنلاین و… بخشی از این سامانه های ارائه دهنده خدمات آنلاین پزشکی هستند.

در این مقاله می خواهیم به بررسی اپلیکیشن مدافون، بپردازیم. این اپلیکیشن از سال 1397 کار خود را شروع کرده است. این اپلیکیشن هدف خود را همکاری با پزشکان برگزیده قرار داده است. در این اپلیکیشن مجموعه ای از پزشکان باسابقه و به نام حضور دارند. از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن، هزینه کمتر مشاوره پزشکی نسبت به سایر اپلیکیشن ها می باشد.

در اپلیکیشن دکتر آنلاین مدافون، ارسال سوال پزشکی به صورت متن، صدا، تصویر و ویدئو امکان پذیر می باشد. تعداد حوزه های تخصصی این سامانه 30 تخصص مختلف با حدود 200 پزشک است.

در صورتی که شما هم در استفاده از اپلیکیشن های مشاوره پزشکی آنلاین تجربه ای دارید، نظر خود را بخش نظرات درج نمایید.

برای ورود به نسخه تحت وب مدافون اینجا کلیک کنید.

این نوشته چه قدر مفید بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که رای می دهید

0 نظرات

نظر خود را بنویسید

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید. <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>