ترفندهای مهم سئو

به بزرگ‌ترین مجموعه ترفندهای سئو خوش آمدید! اما این تنها یک لیست بلند پایه نیست؛ بلکه تمام نکات بهینه سازی سایت گفته شده در این مقاله 100% قابل پیاده سازی هستند.
پس اگر به فکر بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل هستید، این دستور العمل‌ها را یاد گرفته و بر روی سایت خود انجام دهید.
نکات بهینه سازی داخلی وب سایت
سئو داخلی وب سایت ( On-page SEO ) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که بر روی صفحات داخلی وب سایت صورت می گیرد تا رتبه بهتری را در موتورهای جستجوگر کسب کنند.

تگ عنوان را زیر 60 کاراکتر نگه دارید
گوگل برای نمایش عنوان صفحات محدودیتی را در نظر گرفته است.
در حال حاظر این محدودیت به صورت پیکسل (512 pixels) می باشد.
از آنجا که شمارش پیکسل ها تقریبا برای هر عنوان صفحه غیرممکن است، ما شمارش کاراکتری را مد نظر گرفته‌ایم که به مراتب بسیار ساده‌تر هست.
توصیه می شود که تگ عنوان را تقریبا زیر 60 کاراکتر نگه دارید تا گوگل عنوان سایت را به طور کامل نشان دهد و بخشی از آن حذف نشود.

چگالی کلمات کلیدی را بیخیال شوید، بر روی فرکانس کلمات کلیدی تمرکز کنید
خیلی ها بر این باور هستند که گوگل چگالی کلمات کلیدی را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه دهی استفاده می کند، که به نظر ما این مورد بعید است.
البته در این موضوع که گوگل به تعداد تکرار کلمات کلیدی در صفحات اهمیت می دهد، شکی وجود ندارد. که به عنوان فرکانس کلمات کلیدی شناخته می شود.
در موردش فکر کنید:
تصویر کنید که یک صفحه کلمه کلیدی “ترفند اینستاگرام” را یک بار در محتوای صفحه استفاده کرده باشد.
در مقابل صفحه‌ای دیگر آن کلمه کلیدی را 7 بار استفاده کرده باشید. به نظر شما کدام صفحه کلمه کلیدی “ترفند اینستاگرام” رتبه بهتری دریافت خواهد کرد؟
نکته: کلمات کلیدی را فقط چند بار در محتوای صفحات استفاده کنید. تکرار بیش از اندازه به ضرر سئو وب سایت خواهد بود.

ایجاد صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده
این مورد به احتمال زیاد به طور مستقیم بر روی رتبه سایت در گوگل تاثیر نمی گذارد، اما وجود آن می تواند برای تجربه کاربری مناسب باشد.
وجود صفحات سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده سایت شما را از سایت هایی که این صفحات را ندارند متمایز می کند.
در اصل، کاربران تمایل دارند که با وب سایت هایی که رفتار حرفه‌ای دارند در ارتباط باشند. پس اگر شما این گونه صفحات را نداشته باشید عده ای از کاربران را از دست خواهید داد.
رعایت کردن این مورد در وب سایت های تجارت الکترونیک که محصول یا خدماتی را ارائه می کنند، بسیار مهم است.

از تصاویر زیادی استفاده کنید
یکی از بهترین روش هایی که با کمک آن می توان خوانایی محتوای صفحات را افزایش داد و توجه بازدید کنندگان را جلب کرد، استفاده از تصاویر می باشد.
خوانایی آسان بدین معناست که کابران متن را به طور کامل مطالعه کرده و در نتیجه مدت زمان بیشتری را در سایت خواهند ماند.
در نظر داشته باشید که سیگنال های تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم است؛ هر کاری را که به بهبود مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت ختم می شود را انجام دهید چراکه این کار به سئو سایت کمک می کند.

از آدرس URL کوتاه استفاده کنید
هرچه آدرس صفحات کوتاه‌تر باشد به همان میزان برای کاربران و موتورهای جستجوگر مناسب خواهد بود.
بررسی ها نشان داده است که گوگل به وب سایت هایی که آدرس URL صفحات آنها کوتاه است، رتبه بهتری اختصاص می دهد.

از کلمه کلیدی در 100 کلید واژه ابتدایی استفاده کنید
این ترفند از جمله نکات قدیمی سئو محسوب می شود که دیگر تاثیر چندانی بر روی رتبه سایت نمی گذارد. اما انجام این کار هیچ ضرری ندارد. پس بهتر است که از کلمه کلیدی در 100 کلید واژه ابتدایی متن استفاده کنید.
همچنین بازدید کنندگان با مشاهده کلمه کلیدی در ابتدا متن متوجه خواهند شد که به صفحه درستی مراجعه کرده اند.

از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید
کلمات کلیدی یا Latent Semantic Indexing که به اختصار LSI نامیده می شود به کلماتی اشاره دارد که معنای مرتبط با کلید واژه اصلی دارد.
بیشتر افراد از این روش بدون اینکه خودشان آگاه باشند استفاده می کنند. در واقع می توان گفت که کلمات کلیدی LSI معنا و مفهموم محتوا را مشخص می کنند.
برای اینکه با مفهموم کلمات LSI بهتر آشنا شوید، کلمه‌ای را در گوگل جستجو کنید و سپس به قسمت پایین صفحه مراجعه کنید. نتایج موجود در این قسمت همان کلمات LSI هستند.

افزودن متن برای پست های اینفوگرافیک
این روزها پست های اینفوگرافیک بسیار رواج پیدا کرده‌اند و در افزایش به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی و بک لینک های سایت بسیار موثر هستند. اما یک مشکل اساسی وجود دارد:
گوگل نمی تواند آنها را بخواند!
بنابراین اگر می خواهید که از اینفوگرافیک استفاده کنید، حتما برای آن متنی را بنویسید تا موتورهای جستجوگر بتوانند محتوای صفحه را تشخیص داده و رتبه‌ای مناسب در نظر بگیرند.

برای هر صفحه از عنوان منحصر به فرد استفاده کنید
عنوان تکراری از جمله اشتباهاتی است که در سایت های زیادی دیده می شود (حتی سایت های فروشگاهی).
گوگل صراحتا اعلام کرده است که از عنوان های تکراری استفاده نکنید.
برای شناسایی عنوان های تکراری در کنسول جستجوی گوگل به مسیر Search Appearance » HTML Improvements مراجعه کنید.
در عنوان صفحات از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید
فرض کنید که شما یک سایت فروشگاهی دارید که یکی از کلمات کلیدی “ساعت مچی” می باشد. در نتیجه شما به راحتی می توانید عنوان یکی از صفحات “ساعت مچی” انتخاب کنید تا برای آن کلید واژه بهینه سازی شده باشد.
اما روش هوشمندتر این است که از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.
برای مثال: عنوان صفحه را “ساعت مچی ارزان” و یا “ساعت مچی اسپرت” انتخاب کنید.
در این روش شما برای کلمه کلیدی طولانی “ساعت مچی ارزان” سریع‌تر رتبه خواهید گرفت. و البته به مرور زمان می توانید برای کلمه اصلی که “ساعت مچی” است نیز رتبه بگیرید.
بر روی محتوا تمرکز کنید
بررسی ها نشان داده است که کاربران به کیفیت محتوا بسیار اهمیت می دهند. در صورتی که محتوا ارزش چندانی نداشته باشد علاوه بر اینکه بازدید کنندگان آن را با دوستان خود به اشتراک نخواهند گذاشت؛ بلکه وب سایت را ترک کرده و دیگر از آن سایت بازدید نخواهند کرد.
اگر به فکر بهبود رتبه سایت و جذب دنبال کنندگان دائمی هستید، از کیفیت محتوا غافل نشوید. تولید محتوای ارزشمند و کاربردی می تواند ترافیک سایت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آن را افزایش دهد.

کلمات کلیدی مترادف را در هدینگ های H1 و H2 قرار دهید
در بسیاری از وب سایت ها از تگ H1 برای عنوان صفحه استفاده می شود؛ چراکه H1 تنها یکبار در هر صفحه استفاده می شود.
اما برای هدینگ های H2 و H3 تا H6 محدودیتی وجود ندارد.
بنابراین مترادف کلمه کلیدی را در این هدینگ ها استفاده کنید. این ترفند به بهبود سئو داخلی سایت کمک می کند. همچنین استفاده درست و به جا از هدینگ ها در افزایش خوانایی محتوای بسیار موثر هستند.

از دکمه های به اشتراک گذاری مناسب استفاده کنید
خیلی جالب است که مدیران سایت ها انتظار دارند مطالب‌شان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، در حالی که خبری از دکمه های به اشتراک گذاری در سایت نیست و یا اگر هم وجود داشته باشد، در مکان نامناسبی قرار گرفته اند که در عمل کاربردی ندارند.
بهینه سازی صفحات محصول
برای مثال از کلمات کلیدی برای چندین مرتبه استفاده کنید و البته کلمات LSI را هم در نظر داشته باشید. و اگر لازم بود برای توضیحات محصول بیشتر از 1000 کلمه بنویسید.
متاسفانه بسیاری از فروشگاه ها به بهینه سازی صفحات محصول توجهی ندارند، به طوری که شخصا حتی به دلیل نبود توضیحات کافی از محصول و یا عدم درج تصاویر مناسب از خرید منصرف می‌شوم.
محتوای طولانی منتشر کنید
بررسی ها نشان داده است که بین محتوای طولانی و رتبه‌های بالاتر ارتباطی وجود دارد. البته این بدان معنا نیست که صرفا با انتشار پست های طولانی به صفحه نخست نتایج جستجوها دست خواهید یافت. اما بسیاری از مطالعات نشان داده است که نوشتن بیش از 1000 کلمه می‌تواند بر روی رتبه سایت تاثیر خوبی بگذارد.
استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان
موتورهای جستجوگر به مواردی که در ابتدای صفحه نشان داده می شوند ارزش بیشتری می دهند و این موضوع در مورد تگ عنوان نیز صدق می کند.
بنابراین اگر نگارش عنوان صفحه با مشکلی مواجه نمی شود، بهتر است که کلمه کلیدی را در ابتدای آن استفاده کنید. این آموزش سئو می‌تواند به بهبود رتبه سایت در آن کلمه کلیدی منجر شود.
از مزایای لینک دهی داخلی استفاده کنید
استفاده از لینک های داخلی بسیار ساده است.
برای مثال: از صفحات با آتوریتی بالا به صفحاتی که می خواهید رتبه بگیرید لینک می دهید.
این مورد شاید ساده به نظر آید … اما کارآمد است.
لینک به سایت های خارجی
آیا می دانستید که لینک دادن به صفحات مرتبط در سایت های دیگر می‌تواند بر روی سئو سایت خود شما تاثیر مثبت بگذارد؟
بررسی ها این موضوع را تا حدود زیادی به اثبات رسانده است، اما متاسفانه در وب سایت های ایرانی این مورد نادیده گرفته می شود.
برخی از دلایل لینک ندادن به سایت های دیگر مشخص است؛ اما به نظر شما مهم‌ترین مورد چه چیزی است؟

استفاده از Schema برای افزایش نرخ کلیک
در صورتی که از ساختار Schema برای صفحات سایت استفاده کنید، در صفحه نتایج گوگل بیشتر به چشم خواهید آمد:
همانطور که مشخص است وجود ستاره ها و یا عکس در کنار لینک در صفحه نتایج جستجوها می تواند در بهبود نرخ کلیک موثر باشد. اما مراقب باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید.
گوگل افرادی را که سعی دارند از این طریق نتایج جستجوها را دست کاری کنند را پنالتی می کند. پس در به کار گیری Schema اصول سئو و بهینه سازی را در نظر داشته باشید.
از عنوان های تشریحی استفاده کنید
منظور از عنوان های تشریحی تگ عنوانی است که به ابتدا یا انتهای آن کلمات توصیفی اضافه شده باشد.
برای مثال: شخصی که عبارت سریال Westworld را جستجو می کند، ممکن است به دنبال موضوعات زیر باشد:
“دانلود سریال Westworld” ، “نقد و بررسی سریال Westworld” و موارد مشابه دیگر.
بنابراین وقتی شما از این کلمات توصیفی در تگ عنوان استفاده کنید، ورودی هدفمند و البته بیشتری دریافت خواهید کرد.
برخی از کلماتی که می توانید در عنوان ها استفاده کنید:
• “بهترین” ← بهترین نرم افزار طراحی وب سایت
• “بررسی” ← بررسی محصول جدید اپل
• امسال (عدد سال فعلی) ← آموزش لینک بیلدینگ 2017
• “لیست” ← لیست کافی شاپ های تبریز
• “PDF” ← دانلود کتاب مدیریت زمان PDF
• “دوره” ← دوره آموزش بازاریابی موتورهای جستجوگر
نوشتن متن جایگزین (Alt Tag) برای تصاویر
یکی از دلایل مهم که چرا باید این کار را انجام دهید این است که گوگل به طور دقیق نمی تواند متوجه شوید که تصویر در چه موردی است. بدین جهت از نام فایل عکس و متا تگ Alt برای درک تصاویر استفاده می کنند.
به همین دلیل توصیه می شود که برای تصاویر حتما متن جایگزین بنویسید که در آن کلمه کلیدی وجود داشته باشد.

نکات لینک سازی Link Building
لینک ها به کاربران این امکان را فراهم می سازند تا بین صفحات مختلف در اینترنت حرکت کنند. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای خزش وب استفاده می کنند؛ خزنده ها لینک های موجود داخلی و خارجی در صفحات را خزش کرده و محتوای آنها را ایندکس می‌کنند.
در سایت های با آتوریتی بالا مقاله نویسی کنید
اگر در زمینه‌ای تخصص و دانش دارید، سعی کنید دانسته های خود را در قالب مقالات ارزشمند به وب سایت های با آتوریتی بالا ارسال کنید.
با فعالیت در چنین سایت هایی علاوه بر اینکه می‌توانید شهرت خودتان را افزایش دهید، بک لینک های ارزشمندی هم دریافت خواهید کرد که بر روی رتبه سایت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
جمع آوری و انتشار داده ها
آمار و ارقام همیشه برای کاربران جذاب بوده است، پس از این ترفند برای گرفتن بک لینک استفاده کنید.
محتوای جامع و کاربردی که با داده های جمع آوری شده توسط خودتان به وجود آمده است را منتشر کنید و منتظر بمانید تا دیگران به آن مقاله شما به عنوان مرجع لینک بدهند.
البته این ترفند زمانی کارآمد خواهد بود که بتوانید مقاله خود را به خوبی تولید کنید و به شکل مناسب منتشر کنید، در غیراینصورت تنها زمان و هزینه از دست خواهید داد.
ادغام پست های مشابه در یک مقاله جامع
مطالعات اخیر نشان داده است که دیگر پست های 400 کلمه‌ای ارزش چندانی ندارند و برای سئو سایت نیز اثر منفی می گذارند. پس اگر چندین پست متوسط بدون ترافیک دارید آنها را با یکدیگر ادغام کرده و به عنوان یک مقاله جامع منتشر کنید.پست های جامع 10 برابر بیشتر از پست های معمولی بک لینک دریافت می کنند.

ابزار رایگان منتشر کنید
مردم عاشق ابزارهایی هستند که کارهای آنها را ساده کنند.
در صورتی که ابزاز کاربردی باشد، بدون شک بسیاری از مدیران سایت ها و وبلاگ نویس ها آنها را به کاربران خود معرفی کرده و به آن ابزار لینک خواهند داد.
اما مسئله مهم این است که مردم دوست دارند ابزارهای رایگان را معرفی کنند؛ بدین جهت در تیتر اشاره شد که ابزار رایگان منتشر کنید.
به احتمال زیاد شما با سرویس های بررسی سرعت وب سایت GTmetrix و Pingdom آشنا هستید و دیده‌اید که مدیران سایت ها به این ابزارها لینک داده‌اند! اصلیل‌ترین دلیل این موضوع کاربردی و البته رایگان بودن ابزارها می باشد.
اینفوگرافیک را فراموش نکنید
در صورتی که مقاله را از ابتدا و بدون پرش دنبال کرده باشید، در بخش سئو داخلی اشاره کردیم که پست های اینفوگرافیک بیشتر از پست های عادی به اشتراک گذاشته می شوند و البته بک لینک های بیشتری را هم کسب می کنند.
توجه داشته باشید که اینفوگرافیک باید جذاب و حاوی اطلاعات ارزشمند باشد. در این صورت افراد از آن اینفوگرافیک در سایت خود استفاده کرده و به سایت شما نیز یک لینک خواهند داد.
نکاتی در خصوص ارسال پست مهمان
ارسال پست مهمان در صورتی که همه چیز درست باشد، مشکلی ندارد. اما به شرطی که دو قانون زیر را رعایت کنید:
قانون 1: ارسال پست مهمان را به عنوان استراتژی لینک سازی محسوب نکنید.
قانون 2: از ارسال پست مهمان در سایت های با کیفیت پایین و نامرتبط خودداری کنید.

لینک های Nofollow را به طور کامل نادیده نگیرید
براساس اعلام رسمی گوگل لینک های Nofollow به سئو سایت صدمه‌ای وارد نمی کنند ( مگر اینکه به شدت اقدام به اسپمینگ کنید).
اما آیا لینک های Nofollow به بهبود رتبه سایت کمک می کنند؟
در این مورد نیز بررسی ها نشان داده اند که لینک Nofollow نیز می توانند به بهبود رتبه سایت کمک کنند.
بنابراین لینک های Nofollow را به طور کامل نادیده نگیرید – البته بهتر است که این نوع لینک ها از سایت های مرتبط باشند.

در استفاده از انکرتکست زیاده روی نکنید
متن لینک (anchor text) قطعا بر روی بهبود رتبه سایت در آن کلمه کلیدی کمک می کند.
اما اگر در این کار زیاده روی کنید، تاثیر منفی خواهید گرفت. به عبارتی، اگر بر روی یک انکرتکست بیش از حد تمرکز کنید به احتمال زیاد الگوریتم گوگل پنگوئن متوجه این موضوع شده و جریمه خواهید شد.
راه حل ما برای این موضوع استفاده از متن لینک های مختلف است.

معیارهای قدرت و اعتبار را نادیده بگیرید
وقتی حرف از لینک سازی به میان می‌آید، ناخود آگاه همه به این موضوع فکر می کنند که از وب سایت هایی که آتوریتی و پیج رنک بالا دارند لینک دریافت کنند.
پیشنهاد می‌شود که وقت خود را صرف بررسی دامین آتوریتی، پیج آتوریتی و دیگر معیارهایی که از طرف سرویس های دیگر مشخص می‌شوند نکنید.
در صورتی که وب سایت مورد نظر محتوای باکیفیت داشت و از بروزرسانی منظم برخوردار بود، صرف نظر از سایر موارد می توانید از بک لینک ارزشمند آن سایت بهره ببرید. پس وقت خود را صرف پیدا کردن سایت هایی با DA و PA بالا نکنید و بیشتر به کیفیت داخلی خود سایت توجه داشته باشید.

بر روی لینک های داخل محتوا تمرکز کنید
بسیاری از افراد استراتژی های لینک بیلدینگ خود را بر روی موارد ساده تنظیم می کنند. در نتیجه این نوع لینک ها کیفیت و ارزش چندانی نداشته و بر روی رتبه سایت تاثیر چندانی نخواهند گذاشت. حتی امکان پنالتی شدن نیز در چنین وضعیتی افزایش پیدا می کند.
پس اگر به دنبال بک لینک هایی هستید که واقعا مفید باشند و شما را به صفحه نخست جستجوها برسانند، باید بر روی مواردی تمرکز کنید که به سادگی بدست نمی آیند.
یکی از این موارد لینک های داخل محتوا است. این نوع لینک ها از دید گوگل بسیار ارزشمند بوده و شک نکنید تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه سایت خواهند گذاشت. پس بهتر است که 100% تمرکز خود را بر روی این لینک ها بگذارید.
محتوا و ابزارهای دیگران را ترجمه کنید
اگر به یک مقاله بین المللی برخورد کردید آن را ترجمه کنید و به نویسندگان آن مقاله اطلاع دهید، در صورتی که ترجمه مورد تایید قرار گیرد، آنها یک لینک برای معرفی نسخه ترجمه شده به وب سایت شما خواهند داد.
این کار را می توانید برای ابزارها نیز انجام دهید.
برای مثال گاهی اوقات پیش آمده است که من خودم بخواهم یک افزونه وردپرس را دانلود کنم و دیده ام که در صفحه افزونه نام یک ایرانی به همراه سایت اش به عنوان مترجم لینک شده است. لینک های با کیفیت که البته ارزش معنوی هم دارند.
نکات انتخاب کلمات کلیدی
پژوهش انتخاب کلمات کلیدی یک تمرین برای بهینه سازی وب سایت (سئو) است. در این روش کلمات کلیدی که مردم از آنها برای جستجو استفاده می کنند شناسایی می شود.
افراد متخصص و سئو کار برای بهبود رتبه وب سایت و دریافت ترافیک مناسب از طریق موتورهای جستجوگر، اقدام به جستجوی کلمات کلیدی می کنند.
بررسی روند کلمات کلیدی
بسیاری از مدیران وب سایت ها کلماتی را انتخاب می کنند که مردم از آنها استفاده نمی کنند! به عبارتی، آن کلمات کلیدی محبوبیت چندانی نداشته و در نتیجه ترافیک دریافتی از آن کلید واژه ها پایین خواهد بود.
راه حل چیست؟
باید گرایش مردم را نسبت به کلمات کلیدی مشخص کنید. این کار شاید سخت و پیچیده به نظر آید اما خوشبختانه با ابزار گوگل ترند این فرایند بسیار ساده‌تر از آنچه که فکرش را بکنید، هست.
کلمه کلیدی را در گوگل ترند وارد کنید و آمار مربوط به روند رشد و افت و آن را بررسی کنید. در صورتی که کلمه کلیدی از روند نزولی برخوردار بود، بهتر است که به سراغ کلمات کلیدی دیگر بروید.
پیدا کردن موضوع (و کلمات کلیدی) از فهرست کتاب ها
روش انجام این کار بدین صورت است:
ابتدا کتاب های پرفروش و محبوب در مورد حوزه کاری خود را پیدا کنید. (برای افزایش سرعت بهتر است که از کتابفروشی های آنلاین استفاده کنید)
سپس فهرست موضوعات کتاب های را بررسی کنید و از آنجا کلمات کلیدی را استخراج کنید.
پس از اینکه موضوعات و کلمات را مشخص کردید، با ابزار گوگل ترند و کیورد پلنر روند و مقدار جستجوها را بدست آورید.
از “جستجوهای مرتبط…” استفاده کنید
در بخش سئو داخلی به این موضوع اشاره کردیم که از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید و برای پیدا کردن این نوع کلمات یک روش ساده هم معرفی کردیم – جستجوهای مرتبط در گوگل!
کلمات پیشنهادی گوگل گاها شامل کلماتی هستند که در سایر روش های نمی توانید آنها را شناسایی کنید. پس این روش را هم برای انتخاب کلمات کلیدی (به خصوص چند کلمه‌ای) مد نظر داشته باشید.

از پیشنهادهای گوگل کمک بگیرید
حتما متوجه شده اید که زمانی که یک عبارتی را شروع به تایپ کردن در کادر جستجوی گوگل می کنید، یکسری عبارات توسط خود گوگل پیشنهاد داده می شود.
از این ترفند می‌توانید برای پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید. روش انجام کار بدین صورت است که کلمه مورد نظر را وارد می کنید و منتظر می مانید تا گوگل پیشنهادهای خود را نشان دهد.

برای آنکه به پیشنهادهای بیشتری برسید علامت “_” را در کنار کلمه کلیدی استفاده کنید.

بررسی جستجوهای داخلی سایت
یکی از روش های ناب برای پیدا کردن کلید واژه های جدید، بررسی جستجوهای داخلی سایت است.
در این ترفند شما به عبارتی دسترسی خواهید داشت که می توانید از آنها برای تولید مطالب جدید استفاده کنید.
بهتر است که این فرایند را حداقل هر ماه یکبار انجام دهید. البته این کار زمانی امکان پذیر خواهد بود که لاگ جستجوهای داخلی را داشته باشید.
آموزش نکات فنی سئو
در سئو فنی به نکاتی توجه می شود که نتیجه آن نمایش بهتر محتوا و بهبود رتبه وب سایت است. در واقع، در این بخش ما کاری با محتوا نداریم بلکه ساختار و کدنویسی وب سایت مد نظر است. محتوای عالی بدون وجود سئو فنی شانسی برای جذب ترافیک نخواهد داشت.
بررسی و رفع خطاهای خزش با کمک کنسول جستجوی گوگل
توصیه می شود که حتما هر ماه حداقل یکبار به قسمت Crawl Errors در کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید.
گزارش های موجود در این صفحه خطاهای موجود را به شما نشان می دهد تا اقدام به رفع آنها کنید.

در نظر داشته باشید که وجود این خطاها تاثیر منفی بر روی وضعیت سئو سایت می گذارد.

منبع: رسا رلرن

این نوشته چه قدر مفید بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که رای می دهید

2 نظرات

نظر خود را بنویسید

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید. <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>